loading...
کانون بنت الهدی
مسابقه

    

بنده خدا بازدید : 55 شنبه 31 تیر 1391 نظرات (1)

 

                                                  فضيلت ماه مبارك رمضان

 

پيامبر اكرم(ص) مى‏فرمايد: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است،هر كس همه اين ماه را روزه بگيرد بر خدا واجب است كه همه گناهانش را ببخشد، بقيه عمرش را تضمين كند و او را از تشنگى و عطش دردناك روز قيامت امان دهد.»


«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معناى شدت حرارت گرفته شده و به معناى سوزانيدن مى‏باشد.(1) چون در اين ماه گناهان انسان بخشيده مى‏شود، به اين ماه مبارك رمضان گفته‏اند.

پيامبر اكرم(ص) مى‏فرمايد: «انما سمى الرمضان لانه يرمض الذنوب؛(2) ماه رمضان به اين نام خوانده شده است، زيرا گناهان را مى‏سوزاند.»

رمضان نام يكى از ماه‏هاى قمرى و تنها ماه قمرى است كه نامش در قرآن آمده است و يكى از چهار ماهى است كه خداوند متعال جنگ را در آن حرام كرده است.(مگر جنبه دفاع داشته باشد.)

در اين ماه كتاب‏هاى آسمانى قرآن‏كريم، انجيل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.
(3)

اين ماه در روايات اسلامى ماه خدا و ميهمانى امت پيامبر اكرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در اين ماه در نهايت كرامت و مهربانى پذيرايى مى‏كند؛ پيامبر اكرم(ص) مى‏فرمايد: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است،
(4) هر كس همه اين ماه را روزه بگيرد بر خدا واجب است كه همه گناهانش را ببخشد، بقيه عمرش را تضمين كند و او را از تشنگى و عطش دردناك روز قيامت امان دهد.»(5)

اين ماه، در ميان مسلمانان از احترام، اهميت و جايگاه ويژه‏اى برخوردار و ماه سلوك روحى آنان است و مؤمنان با مقدمه‏سازى و فراهم كردن زمينه‏هاى معنوى در ماه‏هاى رجب و شعبان هر سال خود را براى ورود به اين ماه شريف و پربركت آماده مى‏كنند، و با حلول اين ماه با شور و اشتياق و دادن اطعام و افطارى به نيازمندان، شب‏زنده‏دارى و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‏دارى و... روح و جان خود را از سرچشمه فيض الهى سيراب مى‏كنند. 

                                                          

بنده خدا بازدید : 53 جمعه 30 تیر 1391 نظرات (0)

اکثر افراد مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش در صورتی که بیماری آنها حاد و فعال نباشد می توانند روزه بگیرند.

اکثر افراد مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش در صورتی که بیماری آنها حاد و فعال نباشد و تحت نظارت پزشک باشند ممانعتی برای روزه گرفتن ندارند.

بیمارانی که مبتلا به بیماری های دستگاه فوقانی هستند از جمله رفلاکس که ناشی از برگشت اسید از معده به مری است گرفتن روزه برای این افراد ضرری ندارد و این بیماری در بسیاری از افراد با روزه گرفتن نه تنها تشدید نمی شود بلکه نخوردن غذا باعث کاهش سوزش سردل و علائم رفلاکس می شود اما باید توجه داشت که خوردن غذای زیاد بلافاصله بعد از افطار و یا مصرف حجم زیاد غذا در سحر و یا خوابیدن به دنبال غذا خوردن می تواند باعث تشدید بیماری آنها شود.توصیه می شود بیماران مبتلا به رفلاکس به هنگام روزه گرفتن از مصرف غذای چرب بپرهیزند و بلافاصله بعد از خوردن غذا نخوابند و یا از دراز کشیدن خودداری کنند.

در بیماران مبتلا به زخم های پپتیک که شامل زخم معده و زخم اثنی عشر می شود باید گفت معمولا زخم اثنی عشر با نخوردن غذا تشدید می شود و زخم معده با خوردن غذا بدتر می شود و در اغلب موارد اگر زخم درمان شده باشد روزه داری بلامانع است اما توصیه می شود در صورتی که روزه داری موجب تشدید درد این بیماران می شود از روزه گرفتن خودداری کنند اما معمولا اگر بیماری این افراد حاد باشد و بیمار دارو مصرف کند و با دارو بیماری خود را کنترل کند روزه داری بلامانع است.

از دیگر بیماری های دستگاه گوارش فوقانی می توان به سوء هاضمه بدون زخم اشاره کرد که بعضا این بیماری با نخوردن غذا تشدید می شود و بعضا با نخوردن غذا بهتر می شود و اگر همزمان با مصرف دارو درد افراد کنترل می شود و روزه داری موجب تشدید علائم بیماری نمی شود افراد مبتلا ممانعتی برای روزه گرفتن ندارند.

دسته دیگر بیماری های دستگاه گوارش مربوط به گوارش تحتانی می شود که می توان به اسهال اشاره کرد.افرادی که مبتلا به اسهال حاد شده اند به دلیل اینکه این بیماری منجر به از دست دادن آب بدن می شود روزه داری برای این افراد ممنوع است بنابراین طی این بیماری نباید روزه گرفت اما در افرادی که مبتلا به اسهال مزمن هستند و مشکل آنها با دارو کنترل می شود می توانند روزه بگیرند.

از دیگر مشکلات دستگاه گوارش تحتانی می توان به یبوست اشاره کرد که معمولا این بیماری با روزه گرفتن و نخوردن غذا تشدید می شود توصیه ای که به این افراد می شود این است که اگر می خواهند روزه بگیرند به هنگام سحری و افطار سبزی و میوه فراوان مصرف کنند چرا که ضمن کاهش تشنگی در طول روز یبوست را کاهش می دهد.در صورتی که یبوست همراه با علائم انسدادی نیست روزه گرفتن بلامانع است.

بیماری التهابی روده ای از دیگر بیماری های دستگاه گوارش تحتانی است که روزه داری در افرادی که بیماری آنها با مصرف دارو کنترل می شود و همزمان خونریزی کنترل شده است بلامانع است نکته مهم این است که این افراد بایستی مصرف داروی خود را به هنگام سحری و افطار فراموش نکنند در غیراینصورت قطع مصرف دارو منجر به تشدید علائم بیماری می شود.

روزه گرفتن در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر در صورت تشدید علائم ممنوع است اما علائم این بیماری در بسیاری از افراد با نخوردن غذا کاهش پیدا می کند که در اینصورت روزه داری بلامانع است.

در مورد افرادی که مبتلا به بیماری های کبدی از جمله هپاتیت حاد هستند روزه داری ممنوع است و در خصوص مبتلایان به هپاتیت مزمن فعال باید گفت در صورتی که با مصرف دارو بیماری آنها کنترل می شود می توانند روزه بگیرند اما بیمارانی که مشکل کبدی در آنها منجر به سیروز کبدی و نارسایی مزمن کبدی شده است روزه گرفتن ممنوع است چرا که در صورت روزه داری کنترل آب الکترولیت های بدن به خوبی صورت نمی گیرد.

بنده خدا بازدید : 76 جمعه 30 تیر 1391 نظرات (0)
 

طلیعه رمضان

بار دیگر رمضان، ماه اُنس دوستان خدا از راه رسید و غریو شادی و همهمه عاشقان به آسمان برخاست و مژده اسارت شیطان و هوای نفسْ در همه جا پیچید. آری، آمد آن ماهی که به انتظارش بودیم؛ ماهی که جان را طراوتی دوباره می بخشد و روان آدمی را زنگار از چهره می شوید. طلیعه این ماه مبارک را بر ره پویان کوی حقیقت تبریک می گوییم.

اعمال مشترک سحرهاى ماه رمضان

1) سحرى خوردن

در روایتى از رسول خدا(ص) آمده است که خوردن سحرى را ترک نکنید، هر چند یک عدد خرما باشد.

در روایت دیگرى رسول خدا(ص) فرموده است: فرشتگان براى کسانى که در سحرها طلب آمرزش مى کنند و سحرى مى خورند، استغفار مى کنند.

2) تلاوت قرآن

خواندن سوره قدر به هنگام خوردن سحرى ثواب بسیاری دارد، در روایتى از امام صادق(ع) آمده است که هر مؤمنى، در وقت افطار و خوردن سحرى، این سوره را بخواند، در میان این دو وقت ثواب شهیدان را دارد.

3) دعاى سحر

دعایی از امام رضا(ع) نقل شده که فرمود: این دعا را امام باقر(ع) در سحرهاى ماه مبارک رمضان مى خواند و مى فرمود: در این دعا اسم اعظم الهى آمده است، که در سرعت اجابت دعا بسیار مؤثر است.

4) دعاى ابو حمزه ثمالى

دعاى ابو حمزه ثمالى که در سحرهاى ماه رمضان خوانده مى شود از مضامین و محتواى بسیار بلندى بر خوردار است که اگر کسى اندکى آمادگى روحى داشته باشد و با توجه، این دعا را بخواند، به یقین در عمق وجودش نورانیت خاصى وارد مى شود و در دل و جانش انقلابى ایجاد مى کند.

بنده خدا بازدید : 48 چهارشنبه 28 تیر 1391 نظرات (1)

من از خدا خواستم...

·         من از خدا خواستم که پلیدی های مرا بزداید

خدا گفت:نه

انها برای این در تو نیستند که من انها را بزدایم ,بلکه انها برای این در تو هستند که تو در برابرشان پایداری کنی

·         من  از خدا خواستم که بدنم را کامل سازد

خدا گفت :نه

روح تو کامل است ,بدن تو موقتی

·         من از خدا خواستم  به من شکیبایی دهد

خدا گفت :نه

شکیبایی بر اثر سختی به وجود می اید.شکیبایی دادنی نیست بلکه به دست اوردنی ست

·         من از خدا خواستم تا به من خوشبختی دهد

خدا گفت :نه

من به تو برکت می دهم خوشبختی به خودت بستگی دارد

·         من از خدا خواستم تا از درد ها آزادم سازد

خدا گفت:نه

درد و رنج تو را از این جهان دور کرده و به من نزدیک تر می سازد

·         من از خدا خواستم تا روحم را رشد دهد

خدا گفت : نه

تو خودت باید رشد کنی ولی من تو را می پیرایم تا میوه دهی

·         من از خدا خواستم به من چیزهائی دهد تا از زندگی خوشم بیاید

خدا گفت:نه

من به تو زندگی می بخشم تا تو از همۀ آن چیزها لذت ببری

·         من از خدا خواستم تا به من کمک کند تا دیگران همان طور که او دوست دارد ، دوست داشته باشم

خدا گفت :.............. ... سرانجام مطلب را گرفتی

امروز روز تو خواهد بود  ان را هدر نده

باشد که خداوند تو را برکت دهد..................

 

بنده خدا بازدید : 75 چهارشنبه 28 تیر 1391 نظرات (0)

گفتم: خسته ام

گفتی:

لاتقنطوا من رحمه الله

از رحمت خدا ناامید نشید(زمر/53)

 

گفتم:هیجکی نمی دونه تو دل من چی میگذره

گفتی:

ان الله یحول بین المرء و قلبه

خدا حائل است بیت انسان و قلبش

 

 گفتم:غیر از تو کسیو ندارم

گفتی:

نحن اقرب الیکم من حبل الورید

ما از رگ گردن به شما نزدیکتریم

 

گفتم:ولی انگار اصلا منو فراموش کردی!

گفتی:

فاذکرونی اذکرکم

منو یاد کنید تا یادشما کنم

 

>>>>ادامه...

 

بنده خدا بازدید : 43 چهارشنبه 28 تیر 1391 نظرات (0)

روزی یک کوهنورد می خواست از کوه بالا برود تا به قله برسد.

رفت و رفت تا به نزدیکی قله رسید. شب بود و هیچ چیز دیده نمی شد، چند قدم مانده بود به قله برسد ناگهان پایش لغزید و به پایین سقوط کرد.

همینطور که به پایین سقوط می کرد، مرگ را به چشمانش دید

ناگهان در این حین طناب به دور کمرش پیچیدو محکم شد و در میان آسمان و زمین متوقف شد .

در این لحظه فریاد زد و از خدا کمک خواست.

ناگهان آوایی از آسمان بر آمد که از من چه می خواهی ؟

مرد گفت :خدایا نجاتم ده.

 صدا گفت : واقعاً باور داری که من می توانم نجاتت دهم؟

 گفت: البته که باور دارم.

 نوا امد که ریسمانت را پاره کن. مرد لحظه ای سکوت کرد وبعد بیشتر به طناب چسبید.

روز بعد گروه نجات مردی را درحالیکه دست به طناب آویزان یخ زده بود پیدا کردند. او فقط یک متر با زمین فاصله داشت................

  •      شما چقدر به طناب تان وابسته اید؟
  •      آیا حاضرید آنرا رها کنید؟
بنده خدا بازدید : 73 چهارشنبه 28 تیر 1391 نظرات (0)
بنده از خدا پرسید :                                           
چه چیز بشر شما را سخت متعجب می سازد ؟
خدا پاسخ داد : كودكی شان

این كه از كودكی شان زود خسته می شوند و عجله دارند تا بزرگ شوند، بعد دوباره پس از مدتی آرزو می كنند كه ای كاش كودك بودند .
این كه سلامت خود را از دست می دهند تا پول به دست آورند و بعد از مدتی دوباره پول هایشان را می دهند تا سلامت خود را به دست آورند .
این كه با اضطراب به آینده می نگرند و حال را فراموش می كنند. بنا براین نه در حال زندگی میکنند و نه در آینده.
این كه به گونه ای زندگی می كنند كه گویی هرگز نخواهند مرد و به گونه ای می میرند كه گویی هرگز زنده نبوده اند .
پس از خداوند پرسید : در مقام پروردگار می خواهی بنده هایت كدام درس های زندگی را بیاموزند ؟
خدا وندگفت :

بیاموزند كه نمی توانند كسی را وادار كنند كه عاشقشان باشد، تنها كاری كه می توانند بكنند این است كه خودشان او را دوست بدارند .
بیاموزند كه فقط چند ثانیه طول می كشد تا زخم هایی عمیق در قلب كسانی كه دوستشان داریم ایجاد كنیم، اما سال ها طول می كشد تا این زخم ها را التیام بخشیم .
بیاموزند ثروتمند كسی نیست كه بیشترین ها را دارد بلكه كسی است كه به كمترین ها نیازمند است .
بیاموزند انسان هایی هستند كه ما را دوست دارند فقط نمی دانند كه چگونه احساساتشان رابیان كنند .
بیاموزند كه دو نفر می توانند با هم به یك نقطه نگاه كنند اما به همان یك نقطه دو دید مختلف داشته باشند .
بیاموزند كافی نیست كه فقط دیگران را ببخشند بلكه باید بتوانند خود را نیز ببخشند .
پس بنده بار دیگر از خداوند پرسید :
آیا چیز دیگری هست كه دوست دارید بنده هایتان بدانند ؟
و خداوند فرمود :
فقط این كه بدانند كه من هستم ... همیشه و همه جا .
بنده خدا بازدید : 45 چهارشنبه 28 تیر 1391 نظرات (0)
دکتر طریق السوادان آیاتی را در قرآن مجید پیدا کرده‌ است که قید می‌کند موضوعی برابر با موضوعی دیگر است، مثلاً مرد برابر است با زن.

گرچه این مسئله از نظر صرف‌و‌نحو دستوری بی‌اشکال است اما واقعیت اعجاب‌آور این است که تعداد دفعاتی که کلمه مرد در قرآن دیده می‌شود 24 مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده می‌شود هم 24 مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی‌اشکال است، یعنی 24=24.

با مطالعه بیشتر آیات مختلف، او کشف نموده‌است که این مسئله درمورد همه چیزهایی که در قرآن ذکر شده این با آن برابر است، صدق می‌کند. به کلماتی که دفعات به‌کار بستن آن در قرآن ذکر شده، نگاه کنید:

دنیا 115 / آخرت 115

ملائک 88 / شیطان 88

زندگی 145 / مرگ 145

سود 50 / زیان 50

ملت (مردم) 50 / پیامبران 50

ابلیس 11 / پناه جستن از شر ابلیس 11

مصیبت 75 / شکر 75

صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣

فریب خوردگان (گمراه شدگان) 17 / مردگان (مردم مرده) ١٧

مسلمین ۴١ / جهاد ۴١

طلا 8 / زندگی راحت ٨

جادو ۶٠ / فتنه ۶٠

زکات ٣٢ / برکت ٣٢

ذهن ۴٩ / نور ۴٩

زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵

آرزو ٨ / ترس ٨

آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨

سختی ١١۴ / صبر١١۴

محمد (صلوات الله علیه) ۴ / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) ۴

مرد ٢۴ / زن ٢۴

همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم:

نماز 5، ماه ١٢، روز ٣۶۵

دریا ٣٢، زمین (خشکی) ١٣

دریا + خشکی = 45=13+32

دریا = %1111111/71= 100 × 45/3

خشکی = % 88888889/28 = 100 × 45/13

دریا + خشکی = % 00/100

دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب 111/71% و خشکی 889/28 % از کره زمین را فراگرفته است.

آیا همه اینها اتفاقی است؟
بنده خدا بازدید : 53 چهارشنبه 21 تیر 1391 نظرات (0)
از  پیامبر صلی الله علیه و آله آموختم که نباید از رحمت خداوند متعال مأیوس شد.
 
از مولا امیر المؤمنین علیه السلام آموختم که : مردم را از سخنشان نشناسم بلکه از کردارشان بشناسم.
 
از حضرت سیدة النساء فاطمة الزهراء سلام الله علیها آموختم که : از امام خود دفاع کنم هر چند که مردم بر علیه من باشند.
 
از امام حسن علیه السلام آموختم که : بر مشکلات صبر کنم هر چند که می توانم آن مشکل را (با تند خوئی)برطرف کنم ، آموختم که با صبر می توانم به مقصد برسم.
 
از امام حسین علیه السلام آموختم که : باید از دین دفاع نمود حتی اگر به کشتن انسان و فرزندان و اقوام او منتهی شود.
 
از امام زین العابدین علیه السلام آموختم که : عبادت کردن به زیاد انجام دادن عبادات نیست بلکه به خشوع قلب و بدن می باشد ، حتی اگر با انجام واجبات باشد (یعنی برای اینکه بنده خوبی باشیم لازم است که در واجبات خود خشوع قلب داشته باشیم هر چند که مستحبات را انجام ندهیم)

از امام باقر علیه السلام آموختم که : علم دریائیست که هیچ کس نمی تواند به عمق آن آگاه شود مگر امام معصوم

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتان در مورد فعالیت‌های کانون بنت الهدی چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 139
  • بازدید کلی : 11,555
  • کدهای اختصاصی
    سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com
    پل ارتباطی

    آدرس ایمیل:
    k.bentolhoda@gmail.com 
    شماره پیامک:
    300089403511214  

    ساعت کار دفتر کانون: 

    همه روزه بعد از نماز مغرب و عشاء 

    آماده دریافت نظرات و پیشنهادهای شما می باشیم.

    بیمه حضرت فاطمه زهرا (س)

    طرح کمک به ساخت مسجد فاطمیه :

    بیمه حضرت فاطمه زهرا(س)

    جهت ثبت نام به اعضاء هیئت امنا مراجعه فرمایید.